Sunday 1 January 2012

oooo blk kampung.....!!!(hari petama)part 1

Assalamu'alaikum......hari pertama aku nk blk kampung.mule2 rase x best tapi bile dh sampai..best kott...
nk tau citer die.... cani...
Di dalam perjalanan,aku taye mak aku"umi ade ape kat kampung pakai baju lawa-lawa nih?"mak aku ckp"ade orang meninggal..."reaksi aku"hah?pegi lawat orang meninggal pakai baju lawa-lawa?mak aku tersenyum"kan umi dh ckp kat rumah dh tadi nk pegi kenduri rumah sedare hakeem,hakeem..."Satu keluarga glk mase dlm kete hish ape la aku ni....pastu kitorang sume tido ZzzzZzZzZZz...sampai je kat rumah makcik aku  kitorang adik beradik salam dulu pakcik n makcik aku n tros je duduk atas sofa duk termenung.Nenek n atok aku dh x de so adik beradik ayah aku cadang kalo nk blk kampung pegi rumah makcik aku kire macam berkumpul kat situ laaaa.Adik aku sambung keje kat kilang taik mata blk haihhh......Dlm 30 mnit camtu mak aku panggil suruh bersiap nk pegi kenduri"hakeem,nurul,husaini,kak ecah,abang hanis, cepat jom pegi kenduri masok kete."time kitorang plak"h,n,h,k,a:OK UMI!!!!!
mase nk cari parking punye la susa jln sempit plak tu,kampung la kate kan,tapi nasib baek jumpe parking Alhamdulillah.Fulamak makanan die hushhh sedap kot.terutama nye AYAM die my favourite... sedap ......
Pastu kitorang ziarah rumah abang atok aku name nye orang panggil 'ATOK IDI' x tau la nape name nye camtu   orang banjar la kata kan...atok tu cite huishhhhh...... Die cite  die kene thn dgn polis sbb langgar lampu merah.Atok tu marah polis tu blk atok tu ckp"kalo aku langgar lampu merah tu bengkok la tiang tu, rosak la kete aku nih,ambulans datang sini, ape punye polis daaa....."pastu atok tu tros masok kete blk rumah die.Hahahhahaha aku dgr cite tu tegelak2 aku.Pastu kitorang ziarah rumah Nenek Acik.Adik nenek aku.mase aku nk duduk kat sofa lps dh slm sume sedare mare,aku jumpe botol susu  n bdk punye botol tu.aku dpt idea saje nk main2 ngan bdk tu knl pun x bdk malu2 nk amik.Aku saje buat2 minum susu tu bdk tu senyum je....mase nk blk tu baru la die amik blk sbb bapak die suruh.Comel kott budak tuu..pastu kitorang blk ke rumah makcik aku semula kitorang sue mand2 dulu abg,kakak,bapak,mak,adik laki sume tido tinggal aku n adik pompuan aku. Aku tmn adik aku tgk TV Astro ceria,aku lyn je laaa pastu tibe rezki dtg makcik aku kasi duit kat aku. Ak dh plk ade ape kasi duit plak ni.tibe2 makcik aku ckp dpt 3A kan 3 puluh ringgit je laa.baru dpt keputusan la kata kan.aku unn happy la jugak.tibe2 happy aku betambah ble kakak sedare aku dtg kasi lagi duit kali ni kakak sedare aku just senyum.Aku pun senyum la blk :)
 bersambung pade part yg kedua.......:D

No comments:

Post a Comment