Wednesday 7 December 2011

Al-kisah~

Assalamu'alaikum pada sume pembaca.......salam 1 malaysia.....salam satu agama. 

Aku ade 1 kisah yg nk dikongsi kan yg terjadi kpd aku...
Kisah seorang budak yg masih kecil , Keluarganye skrg kucar kacir , umurnye baru berdarjah 2 dibela oleh nenek n atoknye . atok n nenek nye tinggal bersama anak nye yg keberapa tah . Anaknye ini ade 5 orang anak,sume kecik2 lagi . 2 orang anak nye yg 1 n 2 nakal , nakal sungguh . Dua budak ni slalu buli si budak yg malang nasibnye ini , sehingga kan bergaduh , bertumbuk-tumbukkan , sepak-menyepak ,tampar-menampar.

Satu hari budak2 ni masok tahfiz ngan aku,so aku tau la sume citer2 diorang.
pada mula nye aku rapat ngan diorang , pastu aku dh tau perangai diorang,aku cube nasihat sedikit demi sedikit.So , 2 budak ni pulaukan  budak yg mlg ni , sume bende yg 2 budak ni dpt sume x dikongsi dgn budak mlg ni . 2 budak ni brani cakap sesuatu yg mungkin buat korang sume tekejut, 2 budak ni ckp "KAU BLA LA DARI RUMAH KITORANG,PEGI KLUAR SANA,PEGI THAILAND KE SINGAPORE".

Jadi budak malang ni ckp"Ok  tapi nanti .....(nama x leh bagitau) kluar dari rumah pegi jauh-jauh,korang berdosa". dgn nada yg sedih budak mlg ni ckp. Jadi aku n kwn2 cube pelbagai cara untuk ubah budak2 ni. Ade yg menasihatkan diorang , ade yg x lyn budak 2 org tu.

DOAKANLAH BUDAK YANG MALANG ITU , DAN DOAKAN LAH SUPAYA 2 BUDAK TU BERUBAH DN X BERKEKALAN SAMPAI BESAR....~

2 comments: