Tuesday 6 December 2011

Istimewanye...... JUMAAT......~

  1. Orang muslim tidak akn meninggal pada hari jumaat @pada mlm jumaat kecuali ade org yg menfitnahnye
  2. Nabi S.A.W. bersabda :"Barangsiapa yang dapat menunaikan sembahyang jumaat maka baginya disisi Allah s.w.t.pahala 100 orang yang mati syahid.Dan barangsiapa yang meninggalkan sembahyang Jumaat sebanyak 3 kali tanpa darurat,maka Allah s.w.t. akan mengecap hatinya.Maka, jgnlah kite sesekali meninggalkan solat jumaat,KECUALI darurat,seperti,sakit yg hingga x boleh bgn daripada baring,hujan yg sangat lebat.
  3. Sabda Nabi s.a.w. “Banyakkanlah berselawat ke atasku pada hari Jumaat kerana sesungguhnya ia adalah hari saksi (hari Jumaat) disaksikan oleh para malaikat.Amalkan lah selawat keatas nabi insyallah akn dibantu di hri akhirat.
  4. Ibn Masud berkata “Mereka yang memotong kuku pada hari Jumaat, Allah akan sembuhkan dari segala penyakit dan berikannya keselamatan.INSYALLAH,
  5. Hadis daripada Abu Hurairah yang bermaksud, “Pada hari Jumaat ada satu saat yang bertepatan dengan orang Islam ketika dia sedang sembahyang, di mana tatkala ia berdoa maka doanya itu akan dimakbulkan.” Dan rasulullah menunjukkan isyarat tangannya yang membawa maksud sedikit sahaja waktu itu..
Jadi marilah kite same-same melaksanakannye insyallah....

No comments:

Post a Comment